پوتین:

سازمان‌های امنیتی در طول ۱۱ ماه از ۳۲ حمله تروریستی جلوگیری کردند

ولادیمیر پوتین در بیانیه‌ای خطاب به نیروهای امنیتی گفت مبارزه سخت و سازش ناپذیر با تروریسم وظیفه اصلی و اولویت دار شماست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد در طول یازده سال گذشته، بیش از  ۲۰۰ حمله تروریستی در روسیه خنثی شده است.

ولادیمیر پوتین در بیانیه‌ای ویدئویی به مناسبت روز آژانس امنیتی این کشور گفت: تهدید تروریستی در روسیه کاهش چشمگیری داشته است. سازمان‌های امنیتی تنها امسال و در طول  ۱۱ ماه از ۳۲ حمله تروریستی جلوگیری کردند. در سال‌های اخیر، در حوزه امنیتی، پیشرفت‌ها و پویایی‌های مثبتی وجود داشته است. حوزه مبارزه با تروریسم بسیار چالش‌برانگیز و مسئولانه است.

رئیس جمهور روسیه خطاب به کارکنان سازمان‌های امنیتی افزود: در یازده سال گذشته، بیش از ۲۰۰ حمله تروریستی خنثی شده و تعداد جنایات تروریستی در این مدت به شدت کاهش یافته است. طی یک دوره ۱۱ ماهه در سال جاری، به دلیل اثربخشی و هماهنگی حوزه امنیتی از ۶۱ جنایت از جمله ۳۲ حمله تروریستی جلوگیری شد. این نتیجه خوبی است، اما هنوز مسائل زیادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: مبارزه با تروریسم باید سخت و سازش ناپذیر باشد. در حال حاضر، شرایط بین المللی چالش برانگیزی وجود دارد. ماهیت و مقیاس چالش‌ها و ریسک‌های کنونی، تقاضا‌های بیشتری را برای خدمات ویژه ایجاد می‌کند. اول از همه، مبارزه سخت و سازش ناپذیر با تروریسم وظیفه اصلی و اولویت دار شماست.

دو روز پیش، فدراسیون روسیه پس از گذراندن مرحله شش ماه، از پیمان آسمان‌های باز خارج شد و اجرای تعهدات خود در این توافقنامه را متوقف کرد.تصمیم روسیه برای خروج از پیمان آسمان‌های باز، پس از خروج آمریکا از این پیمان در روز ۲۲ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ گرفته شد.

 هواپیما‌های نظامی روسیه دیگر نمی‌توانند پرواز‌های نظارتی در حریم هوایی کشور‌های عضو ناتو انجام دهند و همه اطلاعات مورد نیاز روسیه از ماهواره‌های این کشور در فضا بدست خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار